• Gratis levering
  • 30 dagers åpent kjøp
  • 1 års garanti

Salgsbetingelser

1. Generelt

1.1. Disse kjøp- og leveringsvilkårene (“Kjøpsvilkår”) gjelder når du som privatperson (“Kunde”) foretar en bestilling via nettstedet goldenmoose.se eller tilsvarende nettsteder som tilhører varemerket Golden Moose, eid av Barshopen i Stockholm AB (org. nr. 556855-7523).

1.2 Vi reserverer oss mot eventuelle trykk- og skrivefeil i disse kjøpsvilkårene og i øvrig kommunikasjon via alle våre kanaler.

1.3 Kontakt vår kundeservice hvis du har spørsmål om oss eller våre vilkår.

2. Avtale & bestilling

2.1 For å kunne gjennomføre et kjøp må du som kunde akseptere kjøpsvilkårene. En kjøpsavtale inngås når kjøpet er gjennomført i kassen. Vi forbeholder oss retten til å nekte eller annullere en bestilling som skjer under særskilte omstendigheter, f.eks. tekniske problemer eller endelig salg.

2.2 Personer under 18 år må få en foresattes godkjennelse for å gjennomføre en bestilling.

3. Priser & betaling

3.1 Alle priser på nett er oppgitt i lokal valurta og inkluderer merverdiavgift (moms ) på 25 prosent.

3.2 Betaling skjer via Klarna Checkout eller eventuell andre betalingsløsninger som tilbys i kassen. Klarnas kjøpsvilkår finnes her.

3.3 Ved å gjennomføre et kjøp på vår nettside godtar du kjøpsvilkårene til Barshopen i Stockholm AB.

4. Levering

4.1 Normal leveringstid er 1-3 arbeidsdager i Sverige og 3-7 arbeidsdager i Norge. Leveringstiden kan være lengre ved høysesong.

4.2 Frakten er gratis om ikke annet oppgis i kassen.

4.3 Våre leveringer utføres av PostNord. Vi tilbyr levering til agenter eller hjemlevering avhengig av hvor du er geografisk. I kassen finner du hvilke leveringsmetoder som tilbys for deg.

4.4 Hvis du ikke henter ut pakken din hos agenten eller om transporten ikke lykkes i å levere pakken til deg via hjemlevering, vil pakken returneres til oss. Vi vil da belaste deg et gebyr på 200 NOK for å dekke ekstrakostnadene det medfører for oss.

4.5 Om du bestiller en vare og angrer etter av vi har sendt bestillingen din, må du returnere pakken i henhold til informasjonen angitt nedenfor om angrerett.

4.6 Om du som kunde skriver inn feil personinformasjon/leveringsadresse/kontaktinformasjon i kassen og det resulterer i en kostnad for Barshopen i Stockholm AB, forbeholder vi oss retten til å belaste deg med en avgift for å dekke de ekstra kostnadene det innebærer for oss.

4.7 Vi tar ikke økonomisk ansvar for forsinkelser på grunn av fraktselskapet, eller hvis fraktselskapet omdirigerer pakker til et annet hentested enn du har valgt, for eksempel på grunn av mangel på plass.

5. Angrerett & åpent kjøp

5.1 Vi tilbyr alltid 30 dagers åpent kjøp. Det betyr at du har mulighet til å sende tilbake varen og få pengene tilbake innen 30 dager fra dagen du mottar pakken. Kostnadene for returen betales av deg som kunde. Kontakt vår kundeservice om du vil benytte deg av åpent kjøp.

5.2 For at angrerett og åpent kjøp skal gjelde, må varen returneres til oss i originalforpakningen og i originalemballasjen og/eller i en annen utvendig emballasje som beskytter varen.

5.3 Om varen før retur har blitt håndtert på en slik måte som for oss ikke ses på som nødvendig for å fastsette produktets egenskaper og funksjon, kommer vi til å trekke fra beløpet for avskrivninger som har funnet sted. Dette gjelder også for eventuelle transportskader som forekommer på grunn av dårlig innpakking av deg som kunde.

5.4 Hvis du allerede har betalt for varen din, vil du bli refundert etter at varen har kommet frem til oss ​​og tilstanden til varen er sjekket og godkjent. En etterbetaling skjer normalt innen 10 virkedager etter at returen er mottatt. Om du betaler via faktura og du ikke har betalt, må du som kunde kontakte Klarna for å sette fakturaen på vent eller endre forfallsdatoen.

5.5 Det er du som kunde som betaler returkostnadene ved bruk av angrerett eller åpent kjøp.

5.6 Du er ansvarlig for risikoen for returfrakt. Risikoen innebærer blant annet at pakken forsvinner under transport. Bruk derfor gjerne fraktmetoder der forsendelsen kan spores og lagre leveringskvitteringen.

6. Garanti & reklamasjon

6.1 Om ikke annet oppgis har alle våre produkter 12 måneders garanti. Garantien dekker kun produksjonsfeil og ikke mangler som har oppstått som et resultat av at produktet er utsatt for ekstern vold eller uaktsom bruk.

6.2 Avklarende eksempler på hva som ikke dekkes av garantien:

  • Mangler og skader knyttet til tyveri, brann, vannskade eller skade forårsaket av at produktet utsettes for UV-stråling.
  • Skader eller mangler forårsaket av feil bruk (slag, bulker, klemskader, fall osv.), ulykker eller uberettiget reparasjon/modifisering.
  • Utseende, skader og mangler på grunn av normal slitasje og aldring.
  • Skader, defekter eller endringer i utseendet forårsaket av vask av produktene i oppvaskmaskinen.

6.3 Merk at garantien ikke gjelder varer som har feil eller mangler ved levering. Slike varer skal kontrolleres og reklameres av deg innen 14 dager etter at du har mottatt pakken din.

6.4 Kontakt kundeservicen vår om du ønsker å reklamere en vare til oss på grunn av produksjonsfeil som kommer under garantien vår, eller om du, innen 14 dager fra bestillingsdato, vil reklamere en vare som ikke var fullstendig ved mottak.

6.5 Vi kontrollere og tester returer som har blitt reklamert i henhold til feilbeskrivelsen du oppgir. Det er derfor viktig at den er så detaljert som mulig. Om varen er feilfri, vil du bli belastet med en avgift for å dekke kostnadene våre.

6.6 Garantien kan ikke overføres til en annen part, men gjelder bare personen på kvitteringen eller fakturaen. Kjøpskvittering eller bestillingsnummeret må oppgis for at du skal kunne benytte deg av garantien.

6.7 Instruksjoner ved transportskade:

  • For rask behandling, ta et tydelig bilde av skaden og send den på e-post til oss på support@goldenmoose.com.
  • Inkluder alltid bestillingsnummeret når du kontakter vår kundeservice.
  • Reklamasjon ved transportskade skal gjøres innen 14 dager etter ordren er mottatt av deg og gjøres sammen. Det er derfor viktig at du kontrollere hele sendingen før reklamasjonen gjennomføres.
  • Vi forbeholder oss retten til å enten foreta en etterbetaling av skadede varer eller sende en ny vare til kunden.
  • Ved reklamasjoner som vi tar tilbake for å teste, og det viser seg at produktet er feilfritt, blir du belastet for alle fraktkostnader og muligens håndteringskostnad.
  • I tilfellene der vi sender et erstatningsprodukt og informerer om at vi ønsker den skadede varen i retur, står vi for returkostnadene. Om kunden ikke sender tilbake varen når erstatningsproduktet er mottatt, vil alle kostnadene som frakt, varens kostnad og håndteringsgebyr belastes kunden.

7. Personlig informasjon

7.1 Informasjon om behandlingen vår av personlig informasjon finnes i integritetretningslinjenevåre, som er en del av vilkårene våre og dermed også godkjennes når en bestilling gjennomføres.

8. Force majeure

8.1 Faktorer som krig, naturkatastrofe, streik, regjeringsbeslutning, pandemi, manglende levering fra underleverandører, kostbare omstendigheter og sammenlignbare hendelser utenfor vår kontroll må tilskrives force majeure, noe som betyr at Barshopen i Stockholm AB blir løst fra sine forpliktelser til å oppfylle inngikk avtaler. I slike tilfeller kan kjøpet ditt bli opphevet.

9. Tvist

9.1 Eventuelle tvister løses i førte omgang i samtale med kundeservice. Vi følger anbefalingene fra Generalklagenemnda og viser ellers til EU-kommisjonens online tvisteløsningsverktøy: http://ec.europa.eu/consumers/odr/

10. Immaterielle rettigheter

10.1 Alle tekster og bilder på dette nettstedet tilhører Barshopen I Stockholm AB og beskyttes av svenske og internasjonale opphavsrettslover.

11. Endring av kjøpsvilkår

11.1 Vi forbeholder oss retten til å foreta endringer i kjøpsvilkårene våre.

Barshopen i Stockholm AB – organisationsnummer 556855-7523

Tulegatan 2A, 113 58 Stockholm

Produktet er lagt til i handlekurven din